Bezoekersinfo

De Schuur is een bruisende plek voor cultuur in het centrum van Haarlem. Met een dagelijkse program­me­ring op het gebied van theater, film, dans, talks, woordkunst, dj’s en muziekspe­cials in het café. 

Program­me­ring

Vragen, verzoeken en initi­a­tieven over de thea­ter­pro­gram­me­ring van de Schuur? Mail naar: programmering@​schuur.​nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Fiet­sen­stal­ling

Bij de Schuur is er een beperkte moge­lijk­heid om je fiets neer te zetten. In de Smedestraat (op 250 meter van de Schuur) is een gratis, overdekte en bewaakte fiet­sen­stal­ling. Het beste is om bij je bezoek aan de Schuur gebruik te maken van deze stalling.

Parkeren

Parkeren kan in verschil­lende parkeer­ga­rages zoals De Appelaar, De Kamp, Station of Raaks. Parkeer­plekken op straat zijn schaars. De Appelaar is snel vol; je maakt de meeste kans in een van de andere parkeer­ga­rages. De Schuur zelf is niet bereikbaar met de auto. 

Met een Europese gehan­di­cap­ten­par­keer­kaart kun je in Haarlem gratis parkeren op de algemene gehan­di­cap­ten­par­keer­plaatsen en in de parkeer­vakken op straat. In de parkeer­ga­rages moet je wel betalen. De dichtst­bij­zijnde gehan­di­cap­ten­par­keer­plaats bevindt zich op de Bakenessergracht.

Openbaar vervoer

De Schuur is goed met het openbaar vervoer bereikbaar. Vanaf Haarlem station loop je in 10 minuten naar ons toe. De meest dichtst­bij­zijnde bushalte is Nassaulaan’. Vanaf deze halte loop je in 10 minuten naar de Schuur. Plan je reis via Connexxion​.nl. Kinderen van 4 t/​m 11 reizen onder begeleiding van een volwassene de gehele dag onbeperkt voor maar €1,-. Meer info op de website van Connexxion.

Verkoop tickets

Tickets zijn online te koop of aan de ticket­zuilen en aan de balie in de Schuur. Je kunt gekochte kaarten altijd tot een uur voor aanvang van de voor­stel­ling via jouw account retourneren. Heb je geen account? Dan kan dit ook telefonisch via 023 517 3900 of maak alsnog een account aan. 

Meer informatie over kaart­ver­koop? De Schuur is dagelijks telefonisch bereikbaar van 10.30 uur tot 17.30 uur via 023 – 5173900. Of mail je vraag naar kaartverkoop@​schuur.​nl.

Groeps­be­zoek

We bieden een korting aan als je met een groep vanaf 10 personen de Schuur bezoekt. De korting geldt voor theater- en filmtickets, op het normale tarief en is €2 per kaart. Wil je de Schuur met een groep van meer dan 10 personen bezoeken en ben je benieuwd naar de moge­lijk­heden voor bijvoor­beeld een borrel? Mail dan naar publiciteit@​schuur.​nl.

Wachtlijst

Is een voor­stel­ling uitverkocht? Schrijf je dan in voor de wachtlijst. Ga naar de pagina van de uitver­kochte voor­stel­ling en klik op de knop​‘Wachtlijst’ (let op: deze knop verschijnt alleen als de voor­stel­ling al is uitverkocht). Schrijf je in met je Schuur-account, geef aan hoeveel tickets je zoekt en voeg eventueel een opmerking toe. Zorg ervoor dat je jouw tele­foon­nummer hebt gere­gi­streerd in je Schuur-account, of noteer deze als opmerking. Op de dag van de voor­stel­ling bellen we tussen 10:30 en 18:00 uur als er plaatsen vrijkomen, op volgorde van aanmelding. Let op: bij voor­stel­lingen die​‘s ochtends starten, bellen we al op de voorgaande dag tussen 10.30 en 18.00 uur.

Toegan­ke­lijk­heid

In samen­wer­king met New Pack Inclusion Creators en een groeiende groep partners werken we samen om de Schuur voor een zo groot mogelijke groep mensen toegan­ke­lijk te maken. Een tof en spannend traject waarin we zeker nog lerend zijn. Mocht je punten van aandacht of suggesties hebben om de Schuur nog inclusiever te maken laat het ons dan weten via informatie@​schuur.​nl

Al onze zalen hebben rolstoel­plaatsen en zijn met een lift bereikbaar. Hou er rekening mee dat de lift-entree 90cm breed is en een vermogen heeft van maximaal 1000kg. De Schuur ligt midden in het centrum van Haarlem, parkeren voor de deur is hierdoor geen moge­lijk­heid. Mocht je met de auto afgezet worden en daarna begeleiding nodig hebben om bij de Schuur te komen dan helpen we hier graag bij. Stuur ons enkele dagen voorafgaand aan je bezoek een mailtje op informatie@​schuur.​nl zodat we hier een afspraak over kunnen maken.

Voor slecht­ho­rende mensen is er in de thea­ter­zalen een ringleiding aanwezig. Deze is op vertoon van een geldig legi­ti­ma­tie­be­wijs bij de balie te verkrijgen. Wanneer je van een rolstoel­plaats en/​of ringleiding gebruik wilt maken, stellen wij het op prijs als je dit doorgeeft aan onze kassa­me­de­wer­kers wanneer je je kaarten reserveert. De Schuur vertoont, indien beschikbaar, films voor blinde en slecht­ziende mensen met audio­de­scriptie via de Earcatch (voorheen Watson) app. Op de website van Earcatch staan de films waarbij audio­de­scriptie beschikbaar is: www​.earcatch​.nl

Bekijk alle informatie op onze toegankelijkheidspagina.

Praktisch

  • Via de website

    Je bestelt je kaarten eenvoudig via de site: klik op Tickets’, log in in je account en voltooi de transactie. Je kaarten vind je in je account terug en je ontvangt ze in je mail. Aan de zaal kun je de QR code laten scannen op je mobiel of je ticket uitprinten. 

  • Aan de servicebalie

    Je kan tickets voor film- en thea­ter­voor­stel­lingen kopen aan de servi­ce­balie in de Schuur. Kaarten reserveren is niet meer mogelijk, tenzij je een rolstoel­plek nodig hebt, een Cine­vil­lepas hebt of de voor­stel­ling in het We Are Public aanbod zit en je daarvoor een kaart reserveert. 

  • Mijn account

    In je account kun je je gekochte kaarten terugvinden en de QR codes laten scannen bij de zaal. Je hoeft geen account te hebben om kaarten te bestellen via onze website. Er zitten voordelen aan het hebben van een account:

    • Je gekochte kaarten terugvinden en afdrukken of op je smartphone laten scannen • Niet steeds opnieuw je gegevens invullen als je kaarten koopt via de website • Beheren van nieuws­brieven en persoon­lijke gegevens op de site • Persoon­lijke tips en bestelde kaarten bijhouden • Het annuleren van je kaarten, het bedrag wordt dan automatisch bijge­schreven als tegoed 

  • Betaalmogelijkheden

    Online betalen kan met IDeal, met een Schuur Cadeaupas, met de Podium Cadeaukaart (voorheen Theater & Concertbon) of een tegoed.

    Betalen aan de kassa kan met pin, met Creditcard, met de Schuur Cadeaupas, met de Podium Cadeaukaart (voorheen Theater & Concertbon), met een Nationale Bioscoopbon en MaDiWoDobon (op ma t/​m do). Controleer de gekochte kaarten op datum, aanvang en zaal!

    Er kan niet met contant geld worden afgerekend aan de servi­ce­balie of aan de bar. 

  • Reductiemogelijkheden

    Diverse passen Voor houders van een Vriendenpas, CJP/​Cultuurkaart en studen­tenpas gelden reduc­tie­prijzen. De reduc­tie­prijzen staan bij de voorstelling/​film vermeld.

    Haarlempas- en Zand­voort­pas­hou­ders Bezoekers met een Haarlempas en Zand­voortpas betalen op vertoning van hun pas €1,- voor een kaartje voor film of theater. Dit geldt voor volwassenen en kinderen. Reserveren met de Haarlempas of Zand­voortpas is mogelijk vanaf 7 dagen voorafgaand aan de voor­stel­ling en film en kan per mail naar kaartverkoop@​schuur.​nl o.v.v. Haarlempas (niet via de website beschikbaar). Laat in de mail weten naar welke voor­stel­ling je wilt op welke datum en welke tijd.

    Let op: je pas kan ook aan de zaal gecon­tro­leerd worden.

    Jeugdtarief Voor iedereen t/​m 12 jaar geldt het jeugdtarief. De ticketprijs voor films is dan €7,50. Voor thea­ter­voor­stel­lingen geldt het jeugdtarief alleen bij jeugd­voor­stel­lingen. Een thea­ter­voor­stel­ling is dan €11,-.

    Onder de 30 Thea­ter­lief­hebber én onder de 30? Dan kun jij het theater tegen een lager tarief bezoeken. Het vaste lage tarief bedraagt €11,- per voor­stel­ling.

    Groeps­be­zoek We bieden een korting aan als je met een groep vanaf 10 personen de Schuur bezoekt. De korting geldt voor theater- en filmtickets, op het normale tarief en is €2 per kaart. Wil je de Schuur met een groep van meer dan 10 personen bezoeken en ben je benieuwd naar de moge­lijk­heden voor bijvoor­beeld een borrel? Mail dan naar publiciteit@​schuur.​nl.

  • Annuleren en retourneren

    Je kunt gekochte kaarten altijd tot een uur voor aanvang van de voor­stel­ling via jouw account retourneren. Heb je geen account? Dan kan dit ook telefonisch via 023 517 3900 of maak alsnog een account aan. Cine­vil­le­pas­hou­ders met een account kunnen hun reser­ve­ringen zelf annuleren in hun account. 

  • Cadeaupas

    De ideale manier om een bezoek aan de Schuur cadeau te doen! Controleer hier je saldo.

    De Schuur Cadeaupas is inwis­sel­baar voor film- en thea­ter­tic­kets bij de Schuur. Bij het online afrekenen van tickets, vind je de optie om met de cadeaupas te betalen, door het nummer onder de streep­jes­code in te vullen. Of gebruik je cadeaupas bij het kopen van tickets bij onze servi­ce­balie in de Schuur. De Schuur Cadeaupas is onbeperkt geldig en is in delen te besteden. Het restbedrag blijft op de pas staan en kan niet gere­tour­neerd worden of in contanten worden uitbetaald. 

    Iemand aan cadeaupas geven? KLIK HIER voor meer informatie of om de pas meteen te kopen!

  • Cineville

    De Schuur is aangesloten bij Cineville. Met een Cine­vil­lepas kan je onbeperkt naar de film in 44 film­the­a­ters en bioscopen voor een vast bedrag per maand, vanaf €18,50 per maand. Meer informatie vind je op deze pagina.

    Cine­vil­le­pas­hou­ders betalen €0,00 voor een filmkaartje.

  • We Are Public

    De Schuur is aangesloten bij We Are Public. Let op! Reserveren van kaarten voor gese­lec­teerde voor­stel­lingen en films is alleen mogelijk via de website van We Are Public. Kaarten kun je op de dag zelf, en op vertoon van je We Are Public-pas, tot 15 minuten voor aanvang afhalen aan de servicebalie.

  • Podiumpas

    Vanaf 1 november 2022 accepteert de Schuur de Podiumpas voor de thea­ter­voor­stel­lingen. Reserveren met de Podiumpas is mogelijk vanaf 30 dagen voorafgaand aan de voor­stel­ling en kan per telefoon op 023 – 5173900 of mail naar kaartverkoop@​schuur.​nl

    Klik hier voor meer informatie over de Podiumpas 

  • Haarlempas en Zandvoortpas

    Bezoekers met een Haarlempas en Zand­voortpas betalen op vertoning van hun pas €1,- voor een kaartje voor film of theater. Dit geldt voor volwassenen en kinderen. Reserveren met de Haarlempas of Zand­voortpas is mogelijk vanaf 7 dagen voorafgaand aan de voor­stel­ling en film en kan per mail naar kaartverkoop@​schuur.​nl o.v.v. Haarlempas. Laat in de mail weten naar welke voor­stel­ling je wilt op welke datum en welke tijd.

  • Wachtlijst

    Is een voor­stel­ling uitverkocht? Schrijf je dan in voor de wachtlijst. Ga naar de pagina van de uitver­kochte voor­stel­ling en klik op de knop Wachtlijst’ (let op: deze knop verschijnt alleen als de voor­stel­ling al is uitverkocht). Schrijf je in met je Schuur-account, geef aan hoeveel tickets je zoekt en voeg eventueel een opmerking toe. Zorg ervoor dat je jouw tele­foon­nummer hebt gere­gi­streerd in je Schuur-account, of noteer deze als opmerking.

    Op de dag van de voor­stel­ling bellen we tussen 10:30 en 18:00 uur als er plaatsen vrijkomen, op volgorde van aanmelding. Let op: bij voor­stel­lingen die s ochtends starten, bellen we al op de voorgaande dag tussen 10.30 en 18.00 uur.

  • Huisreglement

    Om het bezoek aan de Schuur voor iedereen prettig te laten verlopen, hanteren we een aantal huisregels: 

    Na aanvang van een voor­stel­ling of film kan je geen toegang tot de zaal meer krijgen en krijg je geen restitutie van je entreegeld. Mobiele telefoons dienen te worden uitgezet in de theater- en filmzalen. Het is niet toegestaan tijdens de voor­stel­lingen en films beeld en/​of geluids­op­namen te maken. Het is niet toegestaan in de thea­ter­zalen te eten of drinken. Het is toegestaan te drinken in de filmzalen, eten is niet toegestaan.

  • Algemene voorwaarden

    De Algemene Bezoe­kers­voor­waarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concert­ge­bouw Directies (VSCD) zijn op ons theater van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank van Amsterdam onder nummer 662012 op 12 juli 2012.

  • Kijkwijzer

    Theater

    Bij jeugd­the­a­ter­voor­stel­lingen staat een advie­s­leef­tijd vermeld die is bepaald door de makers van de voor­stel­ling. Deze advie­s­leef­tijd zorgt ervoor dat de inhoud van de voor­stel­ling is afgestemd op kinderen van een bepaalde leeftijdsgroep.

    Voor een plezierige thea­ter­er­va­ring van je kind én om rekening te houden met de spelers en het overige publiek, worden kinderen onder de aangegeven leef­tijds­grens niet toegelaten bij jeugdtheatervoorstellingen.

    Film

    Voor een fijne film­er­va­ring van je kind én om rekening te houden met het overige publiek in de zaal, worden kinderen onder de aangegeven leef­tijds­grens zoals vermeld op onze site, niet toegelaten bij jeugdfilms.

    Bij overige films vermelden wij de Kijkwijzer. De leeftijden van de Kijkwijzer zijn bedoeld als hulpmiddel en advies. In de openbare ruimte, zoals een bioscoop, heeft de overheid echter een wettelijk gevolg toegekend aan de leef­tijds­grenzen van Kijkwijzer. Op basis van artikel 240a krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar daarom geen toegang tot een bios­coop­film met de leef­tijd­grens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd. Bij films met de overige leef­tijd­grenzen (6, 9, 12, 14) worden kinderen onder de leef­tijds­grens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten.

  • Ik wil graag Vriend worden, hoe werkt dat?

    Alle informatie van de verschil­lende moge­lijk­heden om Vriend te worden vind je op onze Vrien­den­pa­gina.

  • Hoe weet ik of mijn Vriendenpas nog geldig is?

    Als je inlogt via Mijn Account kun je op de pagina Mijn lidmaat­schappen’ de informatie over je Vriendenpas terugvinden. Je kunt hier ook meteen je Vriendenpas verlengen. 

  • Hoe zeg ik mijn Vriendschap op?

    Wat jammer dat je je Vriendschap op wilt zeggen! Je kunt je gegevens mailen naar vrienden@​schuur.​nl dan nemen we contact met je op. 
MVO
  • Green Key

    Wij zijn in bezit van een Gouden Green Key keurmerk

  • MVO verklaring

    • Wij leveren een actieve bijdrage aan de ontwik­ke­ling van ons vak en de overdracht van onze kennis aan anderen die het vak willen leren. 

    • Wij informeren onze gasten en leve­ran­ciers dat we maat­schap­pe­lijk verantwoord ondernemen. 

    • Wij maken trans­pa­rante afspraken met gasten en leve­ran­ciers over de kwaliteit van onze product en hoe we de kwaliteit bewaken.

    • Wij bepalen de sociale impact van onze diensten en beperken deze zo veel als mogelijk voor zover het een negatieve impact, zoals frauduleus handelen, intimidatie uitbuiting en kinder­ar­beid betreft. 

    • Wij bewaken zowel de conti­nu­ï­teit van onze onderneming als die van de werknemer en wij dragen zorg voor voor­zie­ningen mochten we te maken krijgen met verlies van inkomsten. 

    • Wij leveren, als culturele instelling, een continu bijdrage aan de maat­schappij waarin wij leven. Wij doen dat met projecten die naast de artistieke inhou­de­lijke doelen ook raken aan onze maat­schap­pe­lijke verant­woor­de­lijk­heid. Voor deze projecten wordt samen­ge­werkt met veel maat­schap­pe­lijke en onderwijs orga­ni­sa­ties in Haarlem en ook landelijk. Met de uitgebreide educa­tie­aanpak rond onze acti­vi­teiten bereiken wij jong en oud publiek uit alle lagen van de bevolking en werken daarin ook samen met vrijwilligers.

    • Wij werken continu aan het verminderen van de mili­eu­be­las­ting en het vergroten van het duurzame karakter van ons bedrijf. 

    • Wij werken continu aan het verbeteren van ons eigen inkoop­proces en richten ons met name op goederen en diensten die duurzaam zijn, bij voorkeur voorzien van een milieu- duur­zaam­heids- en/​of sociaal keurmerk.

De laatste films- en theatertips wekelijks in je mailbox?

Stuur mij wekelijks theater- en filmtips.